vrijdag 16 december 2011

Ik ben een blogger!

Ja, ik hoor het je denken… ‘nochtans weinig gepost de laatste tijd’. En gelijk heb je, beste follower. Althans, op mijn eigen ingenieuze blog. Want achter de schermen blog ik heel vaak – en heel graag – voor andere mensen. Waardoor er nauwelijks tijd overblijft voor mijn eigen blog. Ja, er kruipt veel tijd in het bijhouden van een blog. Dat is een nadeel. Maar bloggen brengt ook ontzettend veel voordelen met zich mee.

Bloggen is…
Een beetje zoals een column schrijven in de krant. Je kan er je mening in kwijt, je visie over een bepaald thema. Als bedrijf kan je vertellen waar je mee bezig bent of uit de doeken doen wat je standpunt is in een sectorgerelateerde discussie. Een blog mag – moet - gevat zijn. Actueel en up-to-date. Een blog heeft persoonlijkheid. Of beter: geeft persoonlijkheid aan je bedrijf of product. Start je in naam van de CEO van je bedrijf een blog op, dan krijgt je bedrijf een gezicht. En dat is waar consumenten vandaag van houden.

Kort, korter, kortst…
Al van microbloggen gehoord? Het is net hetzelfde als bloggen, maar dan nog veel korter en kernachtiger. Het beste voorbeeld is Twitter, waar 140 karakters je de kans geven om ultra-gevat je nieuwtje de wereld in te sturen. Voor de uitgebreide info link je door. Naar je website… of je blog! Maar ook daar maak je het best niet al te lang: want een blog wordt gelezen op het scherm…

Content is key
Uiteraard moet je iets te vertellen hebben. Want bezoekers van je blog zijn op zoek naar meerwaarde. Geen verkoopspraatje maar informatie waar ze iets aan hebben. Waar ze voor terugkeren. Verfris je blog dus regelmatig met nuttige posts waar je lezers wat mee kunnen. En weet dat een regelmatig onderhouden blog ook helpt om een hogere plaats in de rankings van zoekmachines te behalen!

Zin gekregen in een eigen blog?
Weet dan dat bloggen veel tijd vraagt. Om een onderwerp te bedenken, je verhaal neer te pennen en te beeldhouwen tot het er staat zoals jij het ziet. Maar dat het loont, zo veel is zeker.

Geen tijd voor een eigen blog? Dan zijn er mensen zoals ik die het graag in jouw naam doen. Ook al heb ik dan weer wat minder tijd voor mijn eigen blog. Dus beste followers: als hier de komende weken niets nieuws verschijnt, dan weten jullie alvast waar ik mee bezig ben…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten