donderdag 5 mei 2011

Goeie copy. Priceless?

Onlangs ging http://www.ingenieusverwoord.be/ online. Mijn website, waarop ik vertel wat ingenieus zoal kan betekenen voor bedrijven en bureaus. Wie goed opgelet heeft, merkte vast dat er op mijn site niet gesproken wordt over de prijs die je betaalt voor copy. Een bewuste keuze om dit weg te laten? Zeker weten. Niets is zo moeilijk voor een copywriter als een bedrag plakken op het schrijven van bv. een folder, een website of een mailing. De ene brief is immers 2 bladzijden lang, de andere nauwelijks 1 A4'tje. De ene website heeft een minutieus uitgedachte structuur en vertelt een erg technisch verhaal, de andere verwoordt op 5 pagina's kort en bondig wat het bedrijf doet.

U weet uiteraard liefst op voorhand wat mijn werk u zal kosten. Daarom maak ik liefst een offerte per project. Op basis van uw briefing schat ik in hoeveel uur ik aan de opdracht zal werken en daar stel ik dan een projectbedrag tegenover voor copywriting, herschrijven of eindredactie.

Of copywriting duur is? Het hangt ervan af hoe u 't bekijkt. Goeie copy zet aan tot actie. Trekt de lezer over de streep om iets te doen: informatie opvragen bijvoorbeeld, contact opnemen of een bon inruilen. Wat u de lezer aanbiedt is cruciaal, maar ook de manier waarop u dat aanbod verwoordt. Laat het schrijven van uw professionele tekst eens over aan een geƶefend copywriter en u zal merken: die enkele honderden euro's stellen vaak niets voor als u ze vergelijkt met de extra inkomsten die uw actie oplevert. Bovendien: schrijft u de tekst zelf, dan is dat voor uw bedrijf ook niet gratis...

Wil u graag testen hoe cruciaal copywriting kan zijn? Neem contact met me op. Samen bekijken we hoe we uw project krachtig kunnen verwoorden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten