donderdag 20 januari 2011

Let's get emotional

Emoties. In het zakenleven kan je ze maar best niet te veel laten zien. Of toch? Als je het mij vraagt, kan het best. We hoeven niet allemaal Bert Anciaux-gewijs tranen te laten rollen, maar een flinke brok enthousiasme bij het afsluiten van een goeie deal of oprechte teleurstelling wanneer het even niet zo goed gaat, toont dat we mensen zijn van vlees en bloed. En het zorgt bovendien voor begrip en medeleven.

Mijn eigen emotionele ik (dat kantje van mezelf heb ik vast niet kunnen verstoppen in mijn eerdere berichten) heb ik meer dan eens als belemmerend beschouwd in mijn leven. Er was hartverscheurend liefdesverdriet dat mijn hele doen en laten bepaalde, er waren de alles-in-de-war-sturende zwangerschapshormonen die me voor het eerst in mijn carrière in tranen deden uitbarsten op het werk... Maar nu maak ik van mijn emotionele kant mijn sterkste kant. Door met ingeNieus communicatie te maken die de juiste snaar weet te raken.

Naar mijn mening is communicatie sterk wanneer ze de inspeelt op ratio én op emotie, hoe zakelijk het communicatiemiddel ook is. Op smaak gebracht met een snuifje emotie haalt ze gegarandeerd betere resultaten. Dat het onderscheid tussen B2B-communicatie en B2C-communicatie daarbij volstrekt overbodig is, mag duidelijk zijn. We zijn tenslotte allemaal... mensen van vlees en bloed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten